GreekEnglish (United Kingdom)

Η κατασκευή του Οδοντωτού ήταν ιδέα του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος ήθελε να δημιουργήσει τοπικά δίκτυα με πλάτος γραμμής τα 75 εκατοστά, γιατί θεωρούσε ότι το μικρό τρένο είχε μεγαλύτερη ευελιξία. Έτσι τον Μάρτιο του 1889 αποφασίζεται  η κατασκευή της γραμμής Διακοφτό - Καλάβρυτα.

Η μελέτη έγινε από Γάλλους επιστήμονες και η αρχική εκτίμηση ήταν ότι το έργο θα απαιτούσε 10 μήνες για να ολοκληρωθεί.

Το όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη ήταν να φτάσει το τρένο μέχρι την Τρίπολη, αλλά η καθυστερήσεις στην κατασκευή της γραμμής Διακοφτο - Καλάβρυτα και οι υπερβάσεις στο κόστος ( σχεδόν τριπλασιάστηκε) ήταν η αιτία που η γραμμή δεν επεκτάθηκε ποτέ.

Για πέντε συνεχή χρόνια οι εργασίες προχωρούν με δυσκολίες, λόγω του δυσπρόσιτου εδάφους και των φτωχών τεχνικών μέσων της εποχής εκείνης, για να φτάσουμε το 1896 όταν ο ελληνικός Οδοντωτός σιδηρόδρομος πραγματοποιεί τα πρώτα του δρομολόγια.

Η πρώτη αναβάθμιση έγινε το 1959 με την παραλαβή 3 νέων αμαξοστοιχιών που είχαν την ικανότητα να αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα μειώνοντας το χρόνο της διαδρομής από δυόμιση ώρες σε 85 λεπτά. Αποτέλεσμα της αυξημένης ταχύτητας ήταν να πυκνώσουν τα δρομολόγια.

Το 1967 το δίκτυο αποκτά 3 νέους συρμούς και ο χρόνος της διαδρομής μειώνεται στα 70 λεπτά και καταργείται η ατμήλατη έλξη και εισάγεται η ντιζελοκίνηση.

Από το 2003 μέχρι το 2009 έγινε ριζική ανακατασκευή της γραμμής, των γεφυρών, των τούνελ  και έγινε  παραλαβή καινούργιων υπερσύγχρονων αυτοκινηταμαξών.